woensdag 25 januari 2012

Steppen en speeltjes

De afgelopen twee dagen is mijn vent erg vrolijk. Hij staat onderaan de trap te kwispelen als ik 's ochtends naar beneden kom en ook buiten hebben we de oude 'discussie' van kop wegdraaien als zijn riem af moet. (Ter verduidelijking... het gaat om een jachtriem en hij is bang dat zijn haartjes tussen het oogje van de riem komen; hij piept dan alsof hem iets vreselijks wordt aangedaan.... Hij draait zijn kop weg - waardoor er juist haren tussen komen - en ik wil dat hij zijn kop naar mij doe draait zodat de riem er soepeltjes af gaat...).

Nu de strijd er af en toe weer is, heb ik het idee dat hij zich echt weer wat beter voelt. Toen hij vanmiddag zelfs wat baldadig bleek te worden, ben ik voor een eerst weer een stukje met hem gaan steppen. We zijn denk ik vijf minuten weg geweest en halverwege hebben we nog even pauze gehouden. Op de heenweg liep hij enthousiast mee en op de terugweg viel het hem wel zwaar. Maar de dappere vent hield het wel vol. Eenmaal thuis heeft hij een paar uur in de bench liggen slapen.

Vanavond kwam hij -gelukkig - met zijn drie favoriete speeltjes aanzetten, zijn kalkoen, dolfie en eend. Een goed teken volgens mij!
Yms met Dolfie, Eend en Kalkoen

1 opmerking:

  1. Klinkt heel positief! Hopelijk blijft het herstel doorgaan, maar dit is in elk geval al een goed begin!

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen